Gmina Krasnystaw jest lepiej przygotowana do obsługi potencjalnych inwestorów. Nowe umiejętności pracownicy urzędu i przedstawiciele władz zdobyli w ramach projektu, którego podsumowanie odbyło się 20 czerwca br. w Lublinie. Od października 2019 roku odbywały się szkolenia i wyjazdy studyjne, których celem było wdrożenie rozwiązań, usprawniających obsługę podmiotów zainteresowanych inwestowaniem i promujących region jako miejsce do lokowania kapitału.
Oprócz szkoleń pracownicy urzędów gmin i starostw powiatowych odwiedzili Urząd Miasta i Gminy w Mikołajkach, który już wcześniej wdrożył standardy obsługi inwestora.
Ważnym efektem projektu „Standardy obsługi inwestora w województwie lubelskim” było stworzenie profesjonalnej oferty m.in. z informacjami na temat położenia, bezrobocia czy terenów inwestycyjnych. Główne jej zarysy zostały opublikowane na stronie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu: www.paih.gov.pl, a szczegółowa oferta jest dostępna w Urzędzie Gminy Krasnystaw. Potwierdzeniem zrealizowanych zadań i zdobytych umiejętności jest certyfikat, który wójt gminy Krasnystaw Edyta Gajowiak-Powroźnik odebrała w Lubelskim Centrum Kongresowym. Podczas podsumowania projektu takie dokumenty odebrali przedstawiciele kilkudziesięciu samorządów, a wręczyli je wiceminister finansów Artur Soboń oraz wicemarszałek województwa Zbigniew Wojciechowski.
Fot. Łukasz Frączek, UMWL