NFZ przypomina – w sytuacji gdy stan zdrowia tego wymaga – pacjent ma prawo do skorzystania z wizyty w poradni POZ
NFZ przypomina – w sytuacji gdy stan zdrowia tego wymaga – pacjent ma prawo do skorzystania z osobistej wizyty w gabinecie lekarza rodzinnego.
Najpierw teleporada, w razie potrzeby wizyta w poradni.
Zgodnie ze rekomendacją krajowego konsultanta ds. medycyny rodzinnej, wizytę w poradni powinien poprzedzić wywiad telefoniczny z pacjentem, po którym lekarz zdecyduje, czy wizyta na miejscu w poradni jest konieczna, czy wystarczy teleporada.
Podczas wywiadu telefonicznego lekarz ocenia, czy:
pacjent nie jest zakażony koronawirusem
problemy zdrowotne pacjenta wymagają wizyty w poradni, czy będzie można pomóc mu podczas rozmowy telefonicznej
nie ma do czynienia ze stanem zagrożenia życia.
Wizyta w poradni z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
Jeśli wizyta w gabinecie lekarza POZ okaże się konieczna, wtedy przed wejściem do gabinetu pacjent powinien:
zasłonić usta i nos maseczką
odkazić ręce
mieć zmierzoną temperaturę.
Teleporada nie może skutkować pogorszeniem stanu zdrowia pacjenta
Zdalne konsultacje z pacjentem można realizować gdy:
telewizyta nie skutkuje pogorszeniem stanu zdrowia pacjenta ze względu na opóźnienie rozpoznania stanu chorobowego lub brak zastosowania właściwego postępowania diagnostyczno-leczniczego,
pacjent otrzyma wystarczającą pomoc zdalnie, bez konieczności osobistego kontaktu z lekarzem.
Jeśli pacjent ma problem z uzyskaniem pomocy medycznej, może zgłosić to do Narodowego Funduszu Zdrowia, np. dzwoniąc na bezpłatną Telefoniczną Informację Pacjenta.
Skontaktuj się z infolinią NFZ: 800 190 590