Urząd Gminy Krasnystaw przystępuje do kontroli zbiorników
bezodpływowych (szamb) oraz osadników w instalacjach
przydomowych oczyszczalni ścieków.
Właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wykonując obowiązek określony w art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r., poz. 399 ze zm.).
W związku z powyższym, zobowiązuje się mieszkańców Gminy Krasnystaw o dostarczenie n/w niezbędnych dokumentów:
- umowy na wywóz nieczystości ciekłych ze zbiornika bezodpływowego (szamba) lub osadnika przydomowej oczyszczalni ścieków zawartej z firmą asenizacyjną, która posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie na terenie gminy Krasnystaw (wykaz firm poniżej),
- dowodów uiszczania opłat za usługi opróżnienia zbiornika bezodpływowego lub przydomowej oczyszczalni ścieków potwierdzających regularność wywozu nieczystości. Dowody opłat (paragony, faktury, rachunki) – za ostatni rok.
Dokumenty należy przedłożyć do wglądu w Referacie Budownictwa, Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Krasnystaw ul. M. Konopnickiej 4, 22-300 Krasnystaw (pokój 209) w godzinach pracy urzędu: poniedziałek – piątek 7.00-15.00 w wyznaczonych terminach planu kontroli dla poszczególnych miejscowości (plan kontroli poniżej).
Z przeprowadzonej kontroli zostanie sporządzony protokół.
Stawiennictwo obowiązkowe.