Urząd Gminy Krasnystaw przystępuje do kontroli zbiorników
bezodpływowych (szamb) oraz osadników w instalacjach
przydomowych oczyszczalni ścieków.

Właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wykonując obowiązek określony w art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r., poz. 399 ze zm.).

W związku z powyższym, zobowiązuje się mieszkańców Gminy Krasnystaw o dostarczenie n/w niezbędnych dokumentów:

  1. umowy na wywóz nieczystości ciekłych ze zbiornika bezodpływowego (szamba) lub osadnika przydomowej oczyszczalni ścieków zawartej z firmą asenizacyjną, która posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie na terenie gminy Krasnystaw (wykaz firm poniżej),
  2. dowodów uiszczania opłat za usługi opróżnienia zbiornika bezodpływowego lub przydomowej oczyszczalni ścieków potwierdzających regularność wywozu nieczystości. Dowody opłat (paragony, faktury, rachunki) – za ostatni rok.

Dokumenty należy przedłożyć do wglądu w Referacie Budownictwa, Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Krasnystaw ul. M. Konopnickiej 4, 22-300 Krasnystaw (pokój 209) w godzinach pracy urzędu: poniedziałek – piątek 7.00-15.00 w wyznaczonych terminach planu kontroli dla poszczególnych miejscowości (plan kontroli poniżej).

Z przeprowadzonej kontroli zostanie sporządzony protokół.

Stawiennictwo obowiązkowe.

 

Pliki do pobrania
Ikona Plik Rozmiar
Plan kontroli 219,62 KB

Data opublikowania: 10:48, 23 lipca 2024

Kategorie: Aktualności