Wójt Gminy Krasnystaw

Edyta Gajowiak – Powroźnik

Tel: 82 576 37 53, fax. (82)576 30 46e-mail: wojt@krasnystaw.ug.gov.pl

Zadania Wójta

Do zadań Wójta należy kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.

W szczególności do zadań Wójta należy:

w zakresie spraw personalnych związanych z funkcjonowaniem gminy:

  • wnioskowanie do rady gminy w sprawie powoływania i odwoływania skarbnika i sekretarza gminy,
  • powoływanie i odwoływanie w drodze zarządzenia swojego zastępcy,
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników   minnych jednostek organizacyjnych,
  • wnioskowanie do rady gminy o powierzenie reprezentowania gminy w zgromadzeniu związku gmin zastępcy wójta albo radnemu,

w zakresie spraw związanych z uprawnieniem do udzielania upoważnień i pełnomocnictw:

  • powierzanie prowadzenia określonych spraw w swoim imieniu zastępcy wójta lub sekretarzowi gminy,
  • udzielanie upoważnień dla zastępcy wójta lub innych pracowników urzędu do wydawania, w imieniu wójta, decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  • udzielanie upoważnień dla zastępcy wójta do jednoosobowego lub we współdziałaniu z inną upoważnioną osobą do składania oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,
  • udzielanie pełnomocnictw do jednoosobowego działania kierownikom jednostek organizacyjnych gminy nie posiadających osobowości prawnej,
  • udzielanie upoważnień pracownikom socjalnym do przeprowadzania wywiadu środowiskowego dla ustalenia uprawnień do dodatku mieszkaniowego,

w zakresie spraw związanych z organizacja i przygotowaniem sesji rady gminy:

  • wnioskowanie do przewodniczącego rady o zwołanie sesji,
  • wnioskowanie do przewodniczącego rady gminy o wprowadzenie do porządku najbliższej sesji rady projektu uchwały, który wpłynął do rady gminy co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji rady,
  • przygotowanie projektów uchwał rady gminy,

w zakresie uprawnień o charakterze stanowiącym:

  • wydawanie, w przypadku niecierpiącym zwłoki przepisów porządkowych, przedstawianie ich do zatwierdzenia na najbliższej sesji rady gminy, oraz przesyłanie ich do wiadomości wójtom sąsiednich gmin i staroście powiatu, w którym leży gmina,

w zakresie spraw związanych z funkcją organu wykonawczego:

  • wykonywanie uchwał rady gminy i zadań gminy określonych przepisami prawa,

w zakresie spraw wojskowych, obrony cywilnej oraz związanych ze stanami nadzwyczajnymi:

  • przygotowanie i przeprowadzenie poboru,
  • opracowywanie planów obrony cywilnej,
  • opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią, ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego,
  • zarządzanie ewakuacji ludności i mienia z obszarów bezpośrednio zagrożonych,

w zakresie związanym z wydawaniem decyzji administracyjnych:

  • wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

w zakresie funkcji kierowniczych, organizacyjnych, kontrolnych i związanych z reprezentacją gminy:

  • kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
  • pełnienie funkcji kierownika urzędu gminy,
  • nadawanie urzędowi gminy regulaminu organizacyjnego,
  • gospodarowanie mieniem komunalnym,
  • składanie jednoosobowo oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,
  • przedkładanie wojewodzie uchwał rady gminy i zarządzeń ustanawiających przepisy porządkowe w ustawowym terminie,
  • sprawowanie kontroli i nadzoru nad działalnością organów jednostki pomocniczej w zakresie i formach określonych przez radę gminy w statucie jednostki pomocniczej,
  • przyjmowanie od przewodniczącego rady gminy oświadczenia o stanie majątkowym,
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarką finansową gminy na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych i przepisach wykonawczych do ustawy,
  • przyjmowanie oświadczeń woli spadkodawcy.