Wójt Gminy Krasnystaw
Wojciech Kowalczyk
Tel: 82 576 37 53, fax. (82)576 30 46
e-mail: wojt@krasnystaw.ug.gov.pl
Zadania Wójta
Do zadań Wójta należy kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.
W szczególności do zadań Wójta należy:
w zakresie spraw personalnych związanych z funkcjonowaniem gminy:
- wnioskowanie do rady gminy w sprawie powoływania i odwoływania skarbnika i sekretarza gminy,
- powoływanie i odwoływanie w drodze zarządzenia swojego zastępcy,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników minnych jednostek organizacyjnych,
- wnioskowanie do rady gminy o powierzenie reprezentowania gminy w zgromadzeniu związku gmin zastępcy wójta albo radnemu,
w zakresie spraw związanych z uprawnieniem do udzielania upoważnień i pełnomocnictw:
- powierzanie prowadzenia określonych spraw w swoim imieniu zastępcy wójta lub sekretarzowi gminy,
- udzielanie upoważnień dla zastępcy wójta lub innych pracowników urzędu do wydawania, w imieniu wójta, decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- udzielanie upoważnień dla zastępcy wójta do jednoosobowego lub we współdziałaniu z inną upoważnioną osobą do składania oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,
- udzielanie pełnomocnictw do jednoosobowego działania kierownikom jednostek organizacyjnych gminy nie posiadających osobowości prawnej,
- udzielanie upoważnień pracownikom socjalnym do przeprowadzania wywiadu środowiskowego dla ustalenia uprawnień do dodatku mieszkaniowego,
w zakresie spraw związanych z organizacja i przygotowaniem sesji rady gminy:
- wnioskowanie do przewodniczącego rady o zwołanie sesji,
- wnioskowanie do przewodniczącego rady gminy o wprowadzenie do porządku najbliższej sesji rady projektu uchwały, który wpłynął do rady gminy co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji rady,
- przygotowanie projektów uchwał rady gminy,
w zakresie uprawnień o charakterze stanowiącym:
- wydawanie, w przypadku niecierpiącym zwłoki przepisów porządkowych, przedstawianie ich do zatwierdzenia na najbliższej sesji rady gminy, oraz przesyłanie ich do wiadomości wójtom sąsiednich gmin i staroście powiatu, w którym leży gmina,
w zakresie spraw związanych z funkcją organu wykonawczego:
- wykonywanie uchwał rady gminy i zadań gminy określonych przepisami prawa,
w zakresie spraw wojskowych, obrony cywilnej oraz związanych ze stanami nadzwyczajnymi:
- przygotowanie i przeprowadzenie poboru,
- opracowywanie planów obrony cywilnej,
- opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią, ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego,
- zarządzanie ewakuacji ludności i mienia z obszarów bezpośrednio zagrożonych,
w zakresie związanym z wydawaniem decyzji administracyjnych:
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
w zakresie funkcji kierowniczych, organizacyjnych, kontrolnych i związanych z reprezentacją gminy:
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
- pełnienie funkcji kierownika urzędu gminy,
- nadawanie urzędowi gminy regulaminu organizacyjnego,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- składanie jednoosobowo oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,
- przedkładanie wojewodzie uchwał rady gminy i zarządzeń ustanawiających przepisy porządkowe w ustawowym terminie,
- sprawowanie kontroli i nadzoru nad działalnością organów jednostki pomocniczej w zakresie i formach określonych przez radę gminy w statucie jednostki pomocniczej,
- przyjmowanie od przewodniczącego rady gminy oświadczenia o stanie majątkowym,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką finansową gminy na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych i przepisach wykonawczych do ustawy,
- przyjmowanie oświadczeń woli spadkodawcy.